sunnuntai 20. tammikuuta 2008

Elämä on plumpsahtanut paikoilleen

Tähän on taas tottunu, tähän kuivauskaapin puutteeseen, pyykinpesuun kellarikerroksessa, tiskiharjan pienuuteen, yleisten vessojen kylmään käsienpesuveteen. Plumps vaan ja tuntuu, että oon ollu täällä jo ikuisuuden.

Ilokseni kommenteista huomasin, että en olekaan ainoo suomalainen täällä! Loistavatitatitaatia :) Hitaana hämäläisenä voi mennä hetki, ennen kun saan kellekään mitään viestiä kirjotettua, mutta aikanaan :) Ja jos kerran heinäkuuhun asti on aikaa niin eihän mulla oo senkään puoleen kiire.

Noin karkeasti arvioiden kolme neljä kaveria täältä matkustelee tän lukukauden jälkeen kotiinsa. Helmikuun loppuun mennessä häviää mukavia ihmisiä kaveripiiristä, saapi nähdä tuleeko kesälukukauden vaihtareista lisää. Onneksi on muitakin kavereita niin en jää kuitenkaan yksin.

Esitelmää olen väkertäny tänään. Hyvin laiskasti, jonkinmoisen powerpointin sain aikaan, handout puuttuu kokonaan enkä oo kirjottanu itelleni  minkäänlaisia puheapuja tai käsikirjotusta. Perjantaina on pidettävä 15-20min esitelmä sanojen tunnistamisesta esitelmäkurssilla. Toivottavasti menee hyvin, kun sillä perusteella määräytyy kurssin numero. Joka tapauksessa olen ylpeä, että menin ns. puhekurssille, kun karsastan tommosta touhua myös Suomessa. Tuolla on kuitenkin mukava, pieni ryhmä, ja opettajaa kiinnostaa kuunnella jos meillä on jotain sanottavaa. Ei hassumpaa :)

Lukukauden loppumisen huomaa myös lähestyvistä kokeista. Luentokuulusteluja on neljä, joista yks suullinen (iiiiiiiiiik, moo ikinä semmosta Suomessakaan tehny), muista kursseista pitäs tulla numerot/läsnäolotodistukset kurssin aikana tehtävistä töistä. Täällä on käytäntö, että kokeisiin pitää yleensä ilmottautua, ja nykyään se homma toimii netin kautta. Mun tiedoissa vaan ko. palvelussa lukee, että mun opintolinjaltani ei voi vielä ilmottautua mihinkään kokeisiin. Millos sitte? Tammikuun vikaan päivään asti on aikaa...

Ei kommentteja: