tiistai 29. tammikuuta 2008

Orjoita kihteen korjoitus kitsikko

Mä en vaan tiedä. Maailmassa on varmaan virhe. Semmoisia ihme neuloksia toinen toisensa perään ja välillä on nurja silmukka kun pitäs olla oikee. Ja kaiken lisäks mun näppikseni a-kirjaimessa on pirullinen kosketushäikkä. Mutta en tajua.

Esitelmä meni ihan ok. Sanoinko jo? Sain muuten hyvää palautetta, mutta äänenkäyttöön pitää kiinnittää huomioo. Puhuin liian hiljaa, mikä toisaalta on yllätys, ku oon aina pitäny itteäni kovaäänisenä. Sitten pitäs jollain ihme tavalla painottaa tärkeitä asioita myös äänensävyllä o.O Ehkäpä tuo selviää kesälukukaudella, kun menen toiselle puhekurssille. Tosi on, että mä puhun saksaa samalla nuotilla kun suomea - monotonisesti. Mä mitään osaa erikseen painottaa.

Enää on neljä koetta jäljellä, joista yks on se suullinen. Oon nyt kaks viikonloppua ja tän päivän jo haaskannu muuhun kun lukemiseen. Yöunet on kahvin voimasta ja muista syistä jääny vähän vähiin tässä parina kolmena viime yönä, eikä vaan jaksa kiinnostaa mikään lukeminen. Ennemmin luen netistä artikkeleita siitä, kuinka tärkeetä lukeminen on ja kuinka se kehittää ja blaablaa.

Sitte jos joku tietää mikä on DTD nii voi kertoa mulle. Mun pitäs värkätä semmoinen tietokonelingvistiikan kurssille kahen viikon päähän. Ihan kun ei ois muutakaan tekemistä.. mutta toisaalta ehän mä sitä muuta tee vaikka pitäs, joten tommoseen on kyllä aikaa. Ei vaan iske ja vaikuttaa kovasti paljolta työltä :D

Siskoni tulee maaliskuun lopussa mua moikkaamaan \o/ lennetään samana päivänä Suomeen, mutta eri reittiä kumminkin.

Ei kommentteja: